Listing 1 - 10 of 65 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit is een uitstekend handboek voor kinderen, ouders en leerkrachten die te maken hebben met een leerstoornis zoals dyslexie. Het werd geschreven door kinderen en jonge volwassenen die ermee te kampen hadden en hebben, met alle gevolgen van een leerstoornis voor een gewone schoolloopbaan. Het initiatief is gegroeid vanuit de Verenigde Staten, maar kreeg intussen internationale respons en vertaling in diverse talen. Deze kinderen hebben aandacht en geduld nodig, zodat zij de kans krijgen dezelfde kennis en vaardigheden te leren aan een ander tempo en met andere middelen. Basisprincipe is 'Wij zijn niet dom'; het leerproces verloopt enkel op een andere wijze dan de schoolse. Dit boek staat vol met tips die deze kinderen zelf hebben ontdekt en gebruikt. Alles uiteraard in een taal en een structuur die voor de betrokkenen duidelijk verstaanbaar zijn. Het is bovendien een prettige uitgave, vol met voorbeelden en grafische voorstellingen. Een absolute aanrader, eigenlijk verplichte lectuur voor alle kinderen met leerstoornissen, hun ouders en leerkrachten. Ook anderen zullen eruit leren.
Leerstoornissen. --- Orthopedagogiek. --- leerproblemen --- leerstoornissen --- Educational psychology --- Teaching --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- 464 --- leerstoornissen (ler) --- #PBIB:+105.61 --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- Von Recklinghausen [ziekte van] --- Leerproblemen --- Leerstoornissen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- dyslexie --- gehoorstoornis --- verwerkingsstoornis --- 376.5 --- Huiswerkbegeleiding --- Hulpmiddelen --- Hulpverlening --- Leren --- Stress --- Studeren --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Leerstoornis --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- leerstoornissen --- Leerstoornissen --- 464 --- dyslexie --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Rekenproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen. --- dyscalculie --- getuigenissen --- Leerprobleem --- Kind --- Rekenprobleem --- Spellingsprobleem --- Leerstijl --- Remediëring --- Leesprobleem --- Leerstoornis --- Geheugen --- Intelligentie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- computers --- eureka --- kinderen --- leesstoornissen --- motorische stoornissen --- onderwijs --- spelling --- volwassenen --- Huiswerk --- Informatievaardigheden --- Kaartlezen --- Kinderen --- Leerstijlen --- Motoriek --- Organisatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spellingproblemen --- Tijdsbeleving --- Vreemdetalenonderwijs --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- kinderen met leerstoornissen --- leerstoornissen (ler) --- 376.5 --- Leren --- Mémoire --- Intelligence --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leermoeilijkheden --- Leesmoeilijkheden --- 112090.jpg --- Rekenstoornissen --- leermoeilijkheden --- 376 --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenstoornissen --- spellingproblemen --- Leerstoornissen; kinderen
Choose an application
Leerkrachten en leerlingbegeleiders ervaren dat de hulpvragen van leerlingen in aantal en complexiteit toenemen. Dat houdt in dat er ook op dit vlak een steeds sterker appèl wordt gedaan op de deskundigheid en de begeleiding door onderwijsgevenden. Omdat de diagnostiek rond leer- en gedragsproblematiek steeds fijnmaziger wordt, is het voor de leerkracht vaak lastig te beoordelen wat hij of zij met de hulpvraag van de leerling kan en moet doen. Deze uitgave is een handig boek voor alle mensen die werken in het onderwijs. In 26 overzichtelijk gestructureerde hoofdstukken worden de meest voorkomende specifieke hulpvragen van leerlingen kort en helder beschreven. Er worden ook praktische handelingsadviezen voorzien.
Leerstoornissen. --- Gedragsstoornissen --- Onderwijs. --- eetstoornissen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- persoonlijkheidsstoornissen --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Gedragstherapie ; kinderen --- Psychische stoornissen ; kinderen --- 464 --- leerproblemen --- psychosociale problemen --- gezondheidsproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Kwaliteitszorg --- Leerstoornissen ; kinderen --- Leerproblemen --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Eetstoornissen --- Leerstoornissen; kinderen --- Gezondheid --- Orthopedagogie --- 376 --- Leerstoornissen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Behavior disorders in children --- Behavior therapy for children --- Apprenticeship programs --- PXL-Education 2013 --- ontwikkelingsstoornissen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Concentratieproblemen --- ADHD --- Autisme --- MCDD --- PDD-NOS --- Epilepsie --- Hemiplegie --- Developmental Coordination Disorder --- Gilles de la Tourettesyndroom --- Dyslexie --- Faalangst --- Hoogbegaafdheid --- Angsten --- Zelfverminking --- Borderlinestoornis --- Depressie --- Hechtingsproblemen --- ODD --- Schizofrenie --- Dyscalculie --- Angst --- Concentratieprobleem --- Eetstoornis --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Hechtingsprobleem --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Leren op school gaat niet altijd vanzelf. Ook gezonde, leuke, intelligente kinderen slagen er soms niet in vlot te leren lezen of rekenen. Over kinderen met leerstoornissen zijn al bibliotheken vol geschreven. Maar de meeste auteurs schijnen te vergeten dat kinderen met leerstoornissen ook in een gezin leven. Als het leren pijn doet, laat dat zich ook thuis voelen.Als leren pijn doet. Kinderen met een leerstoornis opvoeden en begeleiden geeft antwoorden op de vele vragen die ouders en leerkrachten hebben in de opvoeding en begeleiding van kinderen met een leerstoornis. Het helpt ouders bij het zoeken naar de juiste aanpak van en gepaste hulp voor hun kind met een leerstoornis. Leerkrachten krijgen een beter inzicht in wat het voor een gezin betekent als een kind met een leerstoornis worstelt. Het reikt handvatten voor een goede communicatie met de ouders en andere deskundigen.(Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463790680/Als-leren-pijn-doet)
Leerstoornissen --- kinderen --- leerproblemen --- orthopedagogie --- Kinderen --- Orthopedagogics --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen --- ouders-kind relatie --- leraren-leerling relatie --- orthodidactiek --- leren --- opvoedingsproblemen --- opvoedingsondersteuning --- PXL-Education 2020 --- Leerstoornis --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 464 --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
Ongeveer 5 percent van alle kinderen heeft dyslexie. De gevolgen hiervan worden vaak onderschat. Zo blijkt uit onderzoek dat hardnekkige lees- en schrijfproblemen vaak aan de basis liggen van gedragsproblemen en lusteloosheid thuis en op school. Dit toegankelijke boekje legt duidelijk uit wat dyslexie precies inhoudt en hoe je als ouder je kind kunt helpen. Het beantwoordt veelgestelde vragen als: Is dyslexie alleen een lees- en schrijfprobleem? Waar kan ik terecht voor meer info en hulp? Is therapie altijd noodzakelijk? Hoe kan ik mijn kind thuis en op school helpen? En kan mijn kind ooit 'genezen'? (Bron: covertekst)
Dyslexia --- 464 --- Dyslexie --- Leerstoornissen; kinderen --- 101438.jpg --- departement Lerarenopleiding 10 --- dyslexie --- professionele hulp --- schoolbegeleiding --- Leesproblemen --- Spellingproblemen --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem
Choose an application
Bij een leerprobleem is er vaak sprake van een "motorische blokkade". Het kind weet wel wat het moet doen of antwoorden, maar krijgt het niet op papier gezet. De leerling kan dus zijn volledige potentieel niet laten zien. Het INPP-bewegingsprogramma, dat je dagelijks met de hele klas kan uitvoeren, biedt voor veel kinderen een antwoord. De leerlingen die niet schoolrijp zijn of leerproblemen hebben, oefenen zo de basisvaardigheden om tot leren te komen zonder dat ze uit de klas moeten worden gehaald. Via de motorische weg worden de cognitieve functies ondersteund. Kinderen moeten immers eerst hun bewegingen leren controleren, alvorens ze kunnen stilzitten, schrijven, lezen, ...
Bewegingsopvoeding. --- leerproblemen --- Primary education --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- neuromotorische stoornissen --- Bewegingsopvoeding --- #PBIB:+105.61 --- lichamelijke vaardigheden --- motoriek --- ontwikkelingspsychologie --- neuromotoriek --- screeningsmethoden --- 415.3 --- emotionele intelligentie --- didactiek --- sociale vaardigheden --- 464 --- Motorische ontwikkeling --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerproblemen --- Bewegen --- Lichamelijke ontwikkeling --- 796.012 --- Leerstoornissen --- Testen --- Neuromotorisch ontwikkelingsprogramma --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Kinderen met leerproblemen --- PXL-Education 2014 --- motorische ontwikkeling --- cognitieve functies --- bewegingsprogramma's --- screening --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- dyspraxie --- Beweging --- Onderwijsmethode --- Leerstoornis --- Plezier --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Sommige kinderen praten als de beste, maar leren toch zo moeilijk op school. Met rekenen en begrijpend lezen wil het niet echt vlotten, ze zijn nogal eens onhandig en houterig, en passen zich moeilijk aan nieuwe situaties aan. Ze kunnen nooit eens eten zonder knoeien en hebben een hekel aan puzzelen. Ook met vriendjes gaat het niet altijd even goed. Vroeger wist men met deze kinderen geen raad. Vandaag weet men wel beter: deze kinderen hebben NLD! In dit boek schetsen de auteurs helder en duidelijk de symptomen van NLD. Ze leggen uit hoe NLD op school tot uiting komt, geven aan waar je als ouder en als leerkracht op kunt letten, en laten zien hoe je zelf met het kind kunt oefenen. Behalve kinderen met NLD laten ze ook volwassenen met NLD aan het woord, die een beeld schetsen van hun sterktes en moeilijkheden. (Bron: covertekst)
Leerstoornissen. --- NLD. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- NLD --- #KVHB:NLD --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerproblemen --- 464 --- orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376.5 --- Begeleiding --- Hulpverlening --- Leerstoornissen --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Ontwikkelingsstoornissen --- School --- kinderen met leerproblemen --- 111538.jpg --- ontwikkelingsstoornissen --- Adolescenten --- Kinderen --- Kleuters --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Rekenproblemen --- Taalproblemen --- Volwassenen --- nld --- 462.4 --- Psychische handicap --- Autisme --- Leermoeilijkheden --- Lerarenopleiding : CVO --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- departement Lerarenopleiding 10 --- NLD : Non-Verbal Learning Disorder --- Niet-verbale leerstoornis --- Ontwikkelingsproblemen --- Rekenstoornissen --- Leesstoornissen --- Kind --- Leerprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leermoeilijkheid --- Rekenstoornis --- Leesstoornis
Choose an application
Wanneer is een kind een beelddenker of een taaldenker? Met praktische adviezen en opdrachten voor kinderen, opvoeders en leerkrachten om daarmee om te gaan.Mart SeerdenOverzichtelijk boek over denken in beelden. Er zijn (grofweg) beelddenkers en taaldenkers (denkers in figuratieve beelden dan wel bewegingsbeelden en denkers in woorden). Bij de ene groep wordt er een groter beroep gedaan op de rechter hersenhelft en bij de andere groep op de linker hersenhelft. Beide wijzen van denken hebben verschillende gevolgen voor leersituaties, maar ook in praktijk- en gevoelssituaties. Gelukkig is er de laatste tijd meer kennis over denken in beelden, waardoor er meer uitleg gegeven kan worden over bepaalde aspecten ervan. Er kunnen nu tips worden aangereikt. Kinderen, maar ook hun ouders en leerkrachten kunnen aan de slag met opdrachten, waardoor ze begrip krijgen voor elkaars manier van denken. Het mooie van deze uitgave is dat er ook een praktische link gelegd wordt naar taal- en rekenonderwijs. Heel belangrijk is dat beelddenkers (die 32 beeldjes per seconde verwerken...) af en toe tijd nemen om te rusten, zich goed te concentreren, hun focus een beetje bij te stellen. Het onderwijs is in algemene zin erg gericht op taaldenkers. Goed gestructureerde heldere informatie en praktische tips. Aantrekkelijke lay-out met veel kleurenillustraties. Deels gericht op ouders, leerkrachten en kinderen vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.© NBD Biblion
Cognitive psychology --- beeldtaal --- visualisatie --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen --- denken --- Orthopedagogics --- visuele communicatie --- Beelddenken --- #PBIB:+105.91 --- 464.0 --- 464 --- Leerstoornissen --- Kinderen --- Leerlingenbegeleiding --- Leerstoornissen ; kinderen --- 415.4 --- leerpsychologie --- beelddenken --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Hogere geestelijke functies --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- cognitieve didactiek --- Denkpsychologie --- Denkstrategieën --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Denkstrategie
Choose an application
Elke leerkracht, elke ouder, elke logopedist& kan er mee te maken krijgen: een kind met leer-, gedrags- of ontwikkelingsstoornissen. Om een zekere houvast te bieden, hebben de auteurs Karl Baert en Professor Dr. Annemie Desoete de handen in elkaar geslagen. Ze brengen met hun boek 'Ik hoor er ook bij! een duidelijk overzicht van de 10 meest voorkomende stoornissen bij kinderen en jongeren.
spraakstoornissen --- autisme --- angststoornissen --- gedragsstoornissen --- schrijfstoornissen --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- Orthopedagogics --- dyslexie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- dyscalculie --- taalstoornissen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- #PBIB:+105.61 --- 464 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Ontwikkelingsstoornissen --- Gedragsproblemen --- Spraakstoornissen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Dysorthografie --- DCD --- STOS --- Autisme --- ADHD --- NLD --- VSLD --- Angststoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- dysorthografie --- leerstoornissen --- leerproblemen --- gedragsproblemen --- ontwikkelingsproblemen --- kinderen --- Leerstoornissen --- Psychische stoornissen ; jeugd --- ontwikkelingspsychologie --- 376 --- Gedragsstoornissen --- Kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 159.98 --- PXL-Education 2014 --- Ontwikkelingsproblemen --- Developmental Coordination Disorder --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Leerstoornis --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Gedragsprobleem --- Angststoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedragsstoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit werk bevat volgende delen : Deel 3 : Het visueel geheugen Deel 4 : Het mentaal manipuleren
Cognitive psychology --- Educational sciences --- Orthopedagogics --- geheugenstoornissen --- orthopedagogiek --- berengroepen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Geheugenstoornissen --- #KVHB:Geheugenstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Ruimtebegrip --- kinderen met leerproblemen --- leerproblemen --- logopedie --- therapiemateriaal --- 464 --- geheugen --- 415.4 --- geheugenproblemen --- inprentingsproblemen --- tekstboek --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met geheugenproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- leermoeilijkheden --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met geheugen- en inprentingsproblemen --- 376.5 --- Berengroepen --- Geheugen --- Inprentingsproblemen --- Meichenbaum --- Oefeningen --- #PBIB:+105.50 --- #PBIB:+105.61 --- Leerhulp --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- leerstoornissen --- kinderen --- ruimtelijk-visuele problemen --- Leerstoornissen --- oefenboek --- Games --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kinderen --- Leerproblemen --- Visuele discriminatie --- Leermoeilijkheden --- 376.54 --- inprenting --- Geheugen (psychologie) --- Leerstoornis
Listing 1 - 10 of 65 | << page >> |
Sort by
|